„It Chapter Two” te pregătește din timp pentru groaza de Halloween

De Bianca Prangate, pe

În 2017, filmul „It” a fost considerat de mulți critici unul din cele mai bune filme horror din ultimul timp. Nu e de mirare că era nevoie de „It Chapter Two”, o încheiere potrivită pentru o poveste de groază atât de bună.

În primul film, copiii din „Clubul Rataților” l-au învins pe It, entitatea demonică cu formă de clown care apare o dată la fiecare 27 de ani în orașul Derry, din Maine, pentru a tortura și ucide copii. După ce l-au învins, au făcut o promisiune – dacă It se va întoarce, și ei se vor întoarce pentru a-l înfrânge pentru ultima oară, indiferent unde s-ar afla.

Al doilea film ni-i prezintă pe copii crescuți, la 27 de ani de la primul film. Vedem unde i-a purtat pe fiecare viața de adult: Bill a devenit un scriitor de succes, dar care nu prea se descurcă să încheie operele sale într-un mod satisfăcător, Beverly a scăpat de tatăl ei abuziv, însă are un soț care este cel puțin la fel de rău, Richie a devenit un comediant de succes care își ascunde nesiguranțele, Eddie a devenit un evaluator de riscuri, Ben s-a transformat din băiețelul gras într-un bărbat dezirabil, Stanley trăiește cu teama ca toate coșmarurile sale din copilările să nu se întoarcă, iar Mike a rămas în Derry.

Când Mike observă că în Derry încep să dispară copii din nou, el își cheamă vechii prieteni din copilărie înapoi acasă. Când aceștia se revăd, o dulce nostalgie îi cuprinde. Dar odată cu nostalgia, se întorc și amintirile verii în care s-au confruntat cu It. Ei realizează că atunci când au părăsit orașul, au uitat în mare parte de It și ororile lui. Însă întoarcerea în Derry este ca o trezire la realitate.

În toți anii petrecuți în Derry, Mike a studiat îndelung originile creaturii odioase care reaparare la fiecare 27 de ani – dar mai ales cum ar putea fi oprită. Astfel, el deja știe calea prin care It poate fi oprit, dar are nevoie de cooperarea vechilor săi amici, care acum sunt reticenți. Împreună, ei au în față un drum în care trebuie să se confrunte îndeaproape cu demoni uitați, pe care încearcă să îi accepte și să îi învingă.

„It Chapter Two” este un sfârșit satisfăcător pentru povestea clown-ului demonic

Filmul este un horror care nu se teme să îngrozească în toate felurile posibile – atât prin creaturi monstruoase și scene extrem de violente, cât și prin tortură psihologică. Pe de o parte, te sperie cu jump-scare-uri bine calculate și aproape previzibile, dar pe de altă parte, te tachinează cu un suspans bine construit, care poate exploda în orice clipă.

It este la fel de terifiant cum ți-l aminteai, poate, din primul film: malefic, glumeț, isteric, libidinos și demonic. În fața copiilor joacă același rol de clown rănit, fără prieteni. Rolul se prăbușește când îi ademenește îndeajuns de aproape pe cei mici să fie prea târziu pentru ei – abia atunci ochii săi galbeni și sticloși, limba lungă care atârnă și saliva care picură languros îi fac pe copii să realizeze că au picat direct în capcană.

Evoluția copiilor în adulții din acest film este credibilă și bine realizată. Ceea ce au devenit ca adulți pare să fie singura variantă care are sens după evenimentele prin care au trecut în copilărie. Mai mult, actorii care îi joacă la vârsta adultă nu doar că seamănă foarte mult, ci și au talent din plin.

Finalul filmului nu rămâne în plop, ceea ce poate fi bine sau rău în funcție de ce tip de privitor ești. Dacă mai sperai să rămâi cu întrebări nerezolvate care să te pună la încercare după ce ieși din sala de cinema, s-ar putea să nu fie prea multe. Dacă sperai la o rezoluție clară, atunci este perfect. Totuși, mai rămâne un lucru care ar putea fi explorat mai îndeaproape într-un film viitor – originea lui It. Este un subiect care a fost atins vag în „It Chapter Two”, care ar putea fi demn de un film „It Origins”.

Filmul poate fi văzut în cinematografele din România începând cu 5 septembrie.

Credit foto: Warner Bros. Pictures

Urmăreşte cel mai nou VIDEO încărcat pe unica.ro