Cercetătorii: Un an din viața unui câine nu echivalează cu 7 ani umani. Ce vârstă are, de fapt, patrupedul tău

De Unica.ro, pe

Mitul conform căruia un an din viaţa unui câine ar fi echivalent cu şapte ani din viaţa unui om a fost demontat de oamenii de știință. Mai mult, cercetătorii au constatat că exemplarele tinere sunt „mai în vârstă” decât se credea anterior.

Constatările, publicate în jurnalul Cell Systems, au scos la iveală faptul că un an din viața unui câine reprezintă echivalentul a circa 30 de ani umani.

O echipă de cercetători de la Facultatea de Medicină din San Diego din cadrul Universităţii California a studiat modificările epigenetice de la nivelul ADN-ului, comparând modul în care anumite molecule, numite grupuri metil, s-au acumulat de-a lungul timpului pe anumite regiuni ale genomului, atât în cazul oamenilor, cât și al câinilor.

Citeşte şi: Ce știe Cesar Millan despre câinii din România și de ce să nu ții un câine la bloc?

Cercetarea s-a făcut pe studierea datelor genetice de la aproximativ o sută de exemplare de Labrador, Retriever, de la pui la câini în vârstă, potrivit Agerpres.

În primul an de viaţă, câinii prezintă acumulări mult mai rapide de grupări metil în genom prin comparaţie cu oamenii, ceea ce sugerează că ei îmbătrânesc într-un ritm mult mai rapid. Dar rata de îmbătrânire la câini, comparativ cu cea a oamenilor, încetineşte în timp.

Constatările sugerează că un câine de un an ar avea o „vârstă umană” de aproximativ 30 de ani, în timp ce la patru ani ar avea aproximativ 54 de ani în „ani umani”, iar la 14 ani, o vârstă echivalentă cu cea a unui om de 70 de ani.

Citește gratuit ediția de iulie a revistei Unica. O găsești AICI

Formula, potrivit echipei, este: vârsta umană = 16 ln (vârsta câinelui) + 31. În matematică, ln se referă la logaritmul natural al unui număr. Cercetătorii vor să repete studiul şi pe alte rase de câini.

sursa foto – 123rf.com

Urmăreşte cel mai nou VIDEO încărcat pe unica.ro

Google News Urmărește-ne pe Google News

Primești pe e-mail cele mai importante articole apărute pe Unica.ro!
Abonează-te la newsletter